Poslovni običaji u Njemačkoj
Prilikom sklapanja posla poželjno je govoriti njemački, a engleski se može koristiti u neformalnom druženju. Zbog toga se prije sastanka mora provjeriti prihvata li se engleski kao radni jezik, jer u suprotnom je nužno angažovati prevodioca za njemački jezik.
Treba biti izuzetno ljubazan i obazriv prema administrativnom osoblju jer oni svoje utiske o poslovnom partneru iznose svom rukovodiocu koji cijeni njihovo mišljenje. Njemački menadžeri u većoj su mjeri orjentisani na radne zadatke nego na ljude. Emocije su maksimalno isključene, što se smatra važnom karakteristikom profesionalizma. Razmatranje problema, ako traje duže, često se smatra gubljenjem vremena. Menadžeri traže efektivno i efikasno djelovanje, što često nije lako ostvariti. U Njemačkom poslovnom svijetu titule i pozicije su od velike važnosti.
Ako ste se upoznali sa nekoliko menadžera istovremeno, trebate se rukovati samo sa rukovodiocem najvišeg ranga. Prilikom rukovanja, Njemačkog kolegu morate gledati u oči, a ako je prisutna žena tada se morate najprije rukovati sa njom.
Davanje poklona nije Njemačka praksa i taj se poslovni segment reguliše zakonom. Ipak, prihvataju se mali darovi koji prezentuju vašu zemlju ili kompaniju pri čemu ne smiju biti skuplji od 60 USD i na njima mora biti logo odnosno ime vaše kompanije. Njemački poslovni ljudi orjentisani su na domaće tržište, a tek u slučaju kada imaju višak robe ili je ne mogu nabaviti u Njemačkoj orjentišu se na vanjska tržišta. Nakon sastanka uobičajeno je
razmijeniti vizit karte. Prije sastanka nemojte sjedati na stolicu prije nego vam to ponudi njemački partner.
Za sastanak se morate dobro pripremiti, pa pored dobrog poznavanja vlastitog proizvoda i kompanije morate biti obaviješteni o stanju ne samo u toj industrijskoj grani, već morate znati sve o vašoj konkurenciji na domaćem i inostranom tržištu. Njemački menadžeri cijene dobro tjelesno držanje jer to ukazuje na samodisciplinu.